Gelukkig Nieuwjaar ?

En ja hoor, we hebben het gered. Weer een jaar doorgekomen met voorspoed en tegenslag, met ziekte en gezondheid, met verdriet en blijdschap.

Wanneer ik om me heen kijk en luister, zowel In Real Life als op de Sociale Media, naar m’n familie en m’n vrienden en kennissen, zie ik grote uitschieters in positieve, maar ook in negatieve zin.

Er werd en wordt veel geklaagd, over de economie, over de staat van het land, de regering, gezondheid, familiebanden (of het ontbreken daarvan), over de eigen situatie, ga maar door.

Ik zie en hoor veel onvrede. Dat kan, dat mag, zeker als het gaat om dingen waar je zelf heel weinig aan kunt doen.

Maar waarom zag en hoorde ik ook zoveel onvrede en geklaag over dingen waar mensen zelf wel veel aan hadden kunnen doen?

Nee, ik heb geen antwoord op die vraag en eerlijk gezegd heb ik ook niet zoveel zin meer om me daar druk over te maken. Ik heb dat wel gedaan en ik ben gaandeweg tot de conclusie gekomen dat het over het algemeen niks heeft opgeleverd. Niet voor de mensen waar ik die energie in stak en de aandacht aan schonk, en zeker niet voor mezelf. Mensen die alleen maar klagen, apatisch blijven hangen in hun vermeende ellende en geen enkele poging ondernemen om hun situatie te verbeteren zijn m’n aandacht, tijd en energie niet (meer) waard. Temeer niet, omdat ik met redelijk succes die tijd, energie en aandacht, die ik niet meer aan die hopeloze gevallen besteedde, aan mezelf besteed heb dit jaar.

Oh zeker, ook dit jaar zijn er nog genoeg dingen gebeurd of juist niet gebeurd die ik graag anders had gezien, maar ik ben er al lang achter dat alles niet gaat zoals je wenst.

Het leven is iets dat je overkomt, terwijl je andere plannen had gemaakt.

Al met al is 2013 een behoorlijk goed jaar voor me geweest; m’n kinderen en kleinkinderen, m’n bonuskinderen en alle aanhang hebben het, voor zover ik dat kan beoordelen van een afstandje, goed gedaan, ik heb nog steeds werk en schijn dat in ieder geval nog 10 maanden te houden, m’n gezondheid is goed, ik steek prima in m’n vel, ik heb een regelmatig inkomen en geen sores meer over slechtlopende bedrijfjes, niet betaalde rekeningen en dat soort ellende.  Ik heb een heel klein kringetje van enorm dierbare vrienden om me heen waar ik altijd terecht kan (en omgekeerd) en ik heb veel lol met m’n Twitter- en Facebookcontacten en overige kennissen.

Ik ben een overlever en ik zal dat blijven tot ik dood ga, al duurt dat hopelijk nog even.

2013 was het beste jaar voor me sinds 2009 en ik hoop dat 2014 nog beter wordt. Ik zal er zelf alles aan doen om dat te laten gebeuren.

Ik hoop dat 2013 voor jullie ook een goed jaar is geweest en dat 2014 minstens zo goed wordt. Mocht dat niet zo zijn, dan wens ik je de kracht, het geluk en de wijsheid om 2014 beter te maken.

Gelukkig Nieuwjaar? Gelukkig Nieuwjaar!

2 gedachten over “Gelukkig Nieuwjaar ?

  1. Sunshine .. we doen ons best om goed te doen. Eerst voor ons zelf (egoistisch? nee) en dan kun je er zijn voor anderen. Jij had in ’13 daar ook de tijd voor gekregen en opgepakt . Super , ik ben trots op zo’n neefje. Dikke knuffel en je weet …….. Tante en Oompje houden van jou.
    Wij wensen jou een allemachtig prachtig gelukkig nieuwjaar.

    Like

Plaats een reactie